FAQ
Vanliga frågor vi får från våra kunder om digital marknadsföring
Hur kan ni hjälpa mig?
Hos oss syns din verksamhet för rätt person vid rätt tidpunkt tack vare datadriven marknadsföring & AI.
Det möjliggör att du i de allra flesta fall kan få en effektivare digital närvaro för att sänka kostnaderna och öka intäkterna.
Hör av dig så berättar vi mer klicka här.
Vilka bör använda sig av digital marknadsföring?
Alla som säljer eller marknadsför sina produkter eller tjänster online bör arbeta med digital marknadsföring organiskt i kombination med betald annonsering.
Det är ett kostnadseffektivt sätt att förmedla kommunikation ut till sina nuvarande och framtida kunder.
Fördelen med digital marknadsföring är att det är mätbart till skillnad mot traditionella marknadsföringsmetoder. Dessutom används er egen statistik till att få insikter om ert företag och era kunder. Det går att rikta sin marknadsföring specifikt för att nå rätt målgrupper.
Vad är Facebook Ads?
Facebook Ads är kort och gott möjligheten att annonsera på Facebooks plattform
(vilket även inkluderar Instagram och en del andra plattformar och medier).
Varför annonsera på Facebook?
Find more statistics at Statista
Facebook Ads eller google ads - vad är bäst?
Får vi svara båda?
Att annonsera på Facebook är en aktiv marknadsföring där du väljer för vem din annonsering ska visas för. Det finns en mängd olika målsättningar och du betalar för hur många du når ut till/visningar av din annons (räckvidd/exponeringar).
Google Ads är istället en ’passiv’ metod där du istället syns när någon söker efter dina valda sökord. Du betalar när någon väljer att klicka på din annons (CPC).
Ofta är en kombination av de båda metoderna den mest effektiva för verksamhetens tillväxt. Facebook Ads när du vill hitta nya kunder och Google Ads när du vill att kunderna istället hittar dig.
Vad är business manager?
Business Manager är ett verktyg/en samlingsplats där du har möjlighet att hantera ditt företags resurser på Facebook. Det ger dig också möjlighet att kontrollera åtkomst och behörighet för dina resurser för eventuella partners och kollegor.
Sammanfattningsvis ökar det säkerheten för din verksamhet samtidigt som det erbjuder dig större möjligheter att optimera din marknadsföring.
Vad är en Facebook-pixel?
En Facebook-pixel är en spårningskod som implementeras på er hemsida för att ta tillvara på er webbtrafik.
Det skapar möjligheter att rikta marknadsföringen mot tidigare besökare, personer som interagerat med er webbplats och kanske t o m har lagt något i varukorgen men ännu inte genomfört köpet.
Det innebär även att ni kan marknadsföra mot era nuvarande kunder (som genomgått köpprocessen) och dessutom hitta nya målgrupper som liknar dessa via Look-a-like-audiences.
Erbjuder ni digitala möten?
Ja absolut! Vi erbjuder möjlighet till möten med video eller enbart röst via Google Meet, Skype, Discord, Microsoft Teams eller direkt via Facebook Messenger.
Erbjuder ni andra tjänster?
Ja – ofta bistår vi med en komplett digital marknadsföringsstrategi för våra kunder, vilket innebär att vi dels analyserar era nuvarande kanaler och medier (hemsida, Facebook, Instagram, LinkedIn, Google, etc.) för att ni ska få insikter om möjligheter och förbättringar.
Har ni ett problem eller utmaning – hör av dig så återkopplar vi med en lösning.
Har ni relevant utbildning inom området?
Ja, jag som driver den lilla byrån är certifierad Digital conversion manager via
Sälj & Marknadshögskolan i Stockholm. (Av 42 deltagare var vi endast 12 som klarade certifieringen).
Vilket på svenska innebär att jag är utbildad för att maximera och optimera konverteringen online – så som: få fler köp, leads eller övriga prioriterade mål.
Dessutom samarbetar vi med experter inom närliggande områden för att kunna erbjuda en helhetslösning, skräddarsydd efter era mål och ambitioner.
Vart finns ni?
Vi utgår geografiskt från Trosa men erbjuder våra tjänster över hela landet.